KulturaMiejscaMuzyka

Warszawski bit

Muzyczne wariacje na temat stolicy

Mówi się, że każde miasto brzmi trochę inaczej. W związku z tym Warszawa także powinna mieć swoją własną muzyczną wizytówkę. I ma. Stworzył ją Tom Encor podczas występu w mokotowskim klubie tanecznym DZiK.

Ktoś o takim nazwisku z dźwiękami stolicy wydawać się może średnio obeznany. Nic bardziej mylnego. Tom Encor to pseudonim artystyczny Tomasza Stempniewicza – producenta i didżeja od lat związanego z Warszawą. Jego miłością jest muzyka elektroniczna, której gatunki miesza z takim kunsztem, że cenią go klubowicze nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

W trakcie live actu zatytułowanego Nadwiślańki bit Tom Encor zmiksował muzykę studyjną, nagrania terenowe oraz sample z kronik filmowych. Dopełnienie jego popisów stanowiły smyczki, na których grali Patryk Rogoziński i Grzegorz Lalek. W efekcie powstała melodia Warszawy począwszy od lat 30. XX wieku do czasów obecnych. Usłyszeć w niej można było m.in. skrzypienie tramwajów, nawoływania gazeciarzy, rozmowy przechodniów, tętent końskich kopyt oraz fragmenty piosenek śpiewane w trakcie odbudowy stolicy z wojennych zgliszczy.
Występ Toma Encora w Domu Zabawy i Kultury było jednym z punktów programu ostatniej edycji Festiwalu Warszawskiego Niewinni Czarodzieje.

DZiK Dom Zabawy i Kultury
ul. Belwederska 44a
https://www.facebook.com/DomZabawyiKulturyDZiK/

 

Tagi
Close
Close